أخبار الفن

أسامة الهادي يروج لأغنية “ده مفيش مدينه في مصر” على طريقته الخاصة

 

كتبت : خلود علي 

روج الفنان أسامة الهادي لأغنية “ده مفيش مدينه  في مصر إلا ولينا فيها كام ذكرى” لمغنيين علي الحجار، محمد منير،  بعد نشر فيديو له في شوارع مصر، على الأغنية  ذلك من خلال موقع تبادل الصور والفيديوهات ” إنستجرام”.

 

 

كتب الفنان أسامة، مُعلقًا : 
” شوية من ذكرياتنا في القاهرة، ده مفيش مدينة في مصر وشارع الا ولينا فيه كام ذكري .. صوروا ذكرياتكم مع اماكن بتحبوها في مصر علي اغنية مدينه في مصر لعلي الحجار والكينج محمد منير وابعتولي القدام بس اللي هياخدوا بالهم من مكان معين” 

في سياق آخر يعرض للفنان أسامة الهادي مسلسل” وبينا ميعاد جزء2″، الذي بدء عرضه يوم 13 يناير 2024.

حيث تدور أحداث المسلسل حول إنضمام عائلة حسن، ونادية، وأصبحو يقيمون في مكان واحد ويعرض المسلسل عدة مشاكل تواجه المجتمع  مثل  السوشيال ميديا والأموال التي تأتي من خلفها وكيفية التعامل مع المراهقين والأطفال التي تتجه إلى طريق الأفلام الإباحية وكيفية احتوائهم وتصحيح مسارهم وتدور الأحداث في إطار اجتماعي رومانسي تشويقي .

وشارك في بطولة مسلسل وبينا ميعاد كلًا من :  صبري فواز، مدحت صالح، شيرين رضا، محمد سليمان، وفاء صادق، بسمة،  هاجر الشرنوبي، محمد مهران، أسامة الهادي، يوسف الكدواني، اية سليم، يوسف ابراهيم، تسنيم مطر، أميرة اديب، كنزي رماح، مصطفي العزازي، تأليف وإخراج هاني كمال.

ويذكر أن آخر أعمال الفنان أسامة الهادي مسلسل” جروب الدفعة”، الذي عرض 11 فبراير 2023.

وتدور أحداث المسلسل حول مجموعة شباب  اجتمعوا من الجامعة واصبحو اصدقاء  وفي حفلة التخرج يحدث مفاجاة  تجعل ندي، في غيبوبة لمدة 7 سنوات ومن خلالها تفقدها حبيبها .

وشارك في بطولة المسلسل كلًا من ” عمرو وهبة، شيري عادل، اسامة الهادي ، تامر شلتوت، بسمة داوود، محمد عادل،  ولاء الشريف، احمد ماجد، صفاء الطوخي، تاليف هاني سرحان، وإخراج محمد عبد السلام.

وكان أول مشاركة غنائية لأسامة ، كان إعلان شركة موبينيل 2012  “دايما مع بعض “، الذي شارك فيها أسامة الهادي، حصل الإعلان على محبة من الجمهور.

 وإليكم مقطع من الأغنية : 

علشان لازم نكون مع بعض

عشان شايلانا نفس الأرض

عشان بكره اللى مستنى ومش عايز يفرق حد

نوبة واييه .. اى وايتونرى .. ديتنوجور .. اسيندوجور .. ونوبة ونس نجرى

صاحبى اللى كتفه فى كتفى بيخلينى متطمن

عارفه هيفضل جنبى مهما لقانى بتجنن

ومش من دمى .. ولا اخويا ولا عمى

لكنه اختار يكون جمبى

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

لديك مانع اعلانات فضلآ قم بتعطيله لتستطيع استخدام موقعنا