الشعب المغربي يشن هجومًا على خالد سرحان… تفاصيل

55

 

مروة صلاح

 

شن الجمهور المغربي هجومًا كبيرًا على النجم خالد سرحان بعد تصريحاته الاخيرة عن سعد المجرد، وكتب خالد سرحان عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي الفيسبوك.

 

قائلًا: ” من بعد ما مسحت البوست بتاع اغنية سعد لمجرد وانا بواجه هجوم مش طبيعي من مجموعة كبيرة جدا من الشباب المغربي.. الحقيقة انا مش لاقي اي تفسير لده، انا مهاجمتش رمز وطني مغربي ولا حتى هاجمت اي شخص انا خدت موقف إنساني طبيعي غير متعلق ولا بشخص ولا ببلد”.

الشعب المغربي يشن هجومًا على خالد سرحان… تفاصيل
الشعب المغربي يشن هجومًا على خالد سرحان… تفاصيل

 

 

وأضاف:” وأي حد مكاني لازم ياخد الموقف ده والا مش هيكون انسان سوي.. انا حتى لم أثبت اتهامات، انا قولت ان الموضوع طالما فيه احتمال حتى لو ١٪؜ يكون مُدان بالتهم دي فعلا فا انا عن نفسي لازم اتجنب الشخص ده لحد ما اتأكد انه برئ وبس”.

 

واختتم كلماته: ” أنا زُرت المغرب كتير والشعب المغربي من اقرب الشعوب لقلبي كا كرم وطيبة وذوق في التعامل، عشان كدا انا مش زعلان منهم واتمنى ماتفهمنيش غلط، المغرب مش شخص. ومصر مش شخص، احنا بلاد كبيرة مينفعش نختزلها في فرد ممكن يخطئ أو يصيب.

 

وفي سياق ٱخر شارك خالد سرحان في السباق الرمضاني الماضي بمسلسل المداح الجزء الثاني مع النجم حمادة هلال، ومسلسل فاتن امل حربي مع النجمة نيللي كريم، ومن تأليف إبراهيم عيسي .

قد يعجبك ايضآ