لوجين ابنة الهارب محمد شومان ” انا عايزة اشيل إسمه من البطاقة”

127

 

روز توفيق انور

قالت لوجين شومان، في حلقة اليوم من برنامج على مسئوليتي المذاع على فضائية صدى البلد، الذي يقدمه الإعلامي أحمد موسى، أنها خرجت مضطرة للرد على والدها الذي يدعي أن عائلته يتعرضون للاضطهاد في مصر ، موضحة أن أخاها سوف يعود إلى المنزل عقب التأكد من أنه ليس له علاقة به.

وأضافت لوجين أنا عايزة الدولة والمصريين يساعدونا نتبرأ من والدي، وده مش سهل علينا بس احنا حاولنا كتير مشيرة إلى أن الفيديو الذي نشرته كان أثناء مذكرتها وبموافقة كل اسرتها، لم تتعرض ابدا الي ضغط او محاولات من الجهات الأمنية كما يدعي اعضاء الجماعة الإرهابية.

وأيضا قائله خلال الفيديو، “انا لوجين شومان ابنة محمد شومان الذى أصدر بيان النهاردة يناشد السلطات أنهم ينقذون أسرته اللى بيموتوا بالبطئ.. وأنهم يفرجوا عن أخويا من غير أى شروط.. الأول عاوز أعلق على أننا مش أسرتك علشان أنت مجرد اسم على البطاقة. واحنا مالناش صلة بيك، وقطعنا كل ما له علاقة بيك من 5 سنين، انت مش رب أسرتنا احنا رب أسرتنا أمنا انت مش مسئول عننا ولا مسئول مننا، مش من حقك تطلع تتكلم بلسانا أنت بتتكلم عن أخوك وابنه بس مالكش دعوة بيه بيتحقق معاه علشان يتأكدوا أنه مالوش صلة بيك تماما، وهيطلع ماتدخلش أرجوك.

واختتمت قائلة: “ميهمنيش رد فعله كل اللي يهمني أن الرسالة تكون وصلت له”.

وكما أكدت طليقة الممثل الهارب محمد شومان، أن والديها حذروها من الزواج منه، لافتة إلى أنها دفعت الثمن بعد الجواز كما قال لها والدها.

وتابعت :”شومان كومبارس فاشل، وهو كان عايز يجاهد زمان في أفغانستان، وهو شخص اتكالي والخير اللي عايش فيه دلوقتي من كلامه عن مصر الكبيرة، وإحنا عايشين على أرض مصر بكرامة، وفي يوم من الأيام حيبقى ضايع ومش هيلاقي بلد تستقبله”.

قد يعجبك ايضآ