أخبار الفن

تامر حسني يخرج عن صمته ويرد على منتقدي إعلانه الأخير.. تفاصيل

 

كتبت: دنيا عبد الكريم

 

تعرض النجم تامر حسني لهجوم شديد من رواد مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بعد مشاركته في إعلان شيبسي، الذي يعرض حاليًا ضمن إعلانات شهر رمضان 2024.

 

وقرر تامر حسني الخروج عن صمته والرد على منتقدي الإعلان عبر حساباته على مواقع التواصل الاجتماعي.

 

إذ كتب:
مساء الخير عليكم.. بقالي يومين بتابع اللي بيحصل واحترامًا للجميع.. انا بوضح حاجة بخصوص الاعلان، أولاً، انا على قوة الشركة من سنتين قبل أي احداث وده مش اول اعلان ده ثالث اعلان في عقدي، معلش احياناً الكلام عند بعض الناس بيبقى سهل وتحديداً لما بيكون بدون علم بالعقود وبحيثيات الموضوع كله».

 

وتابع:
ثانيًا.. أنا مضيت على عقد مكتوب فيه أن شيبسي شركة مصرية ولها سجل تجاري ضريبي مصري منفصل والبند قدامكم اهوه لصدق كلامي.

 

وأضاف:
ثالثًا.. والأهم لأي حد بيشكك في انتمائي للقضية الفلسطينية هقوله أنا من ٢٠ سنة وأنا في ضهر القضية ومش كلام وأغاني بس لاااااا …. أنا روحت بنفسي معبر رفح أثناء الضرب لمساندة أهالينا هناك بأكبر حملة معتقدش في حد هيخاطر بحياته ويروح بنفسه معبر رفح اثناء الضرب مجاملة مثلًا.

 

واختتم تامر حسني حديثه قائلًا:
أخيرًا…. أنا لما قررت أكون الوجه الإعلاني من سنتين لأنه منتج مصري كل المصريين بيحبوه والبطاطس من الفلاحة المصرية وبيتباع في مصر بس واتربينا عليه والأهم أن الشخص البسيط يقدر يشتريه في ظل ظروفنا الاقتصادية واظن ده واضح في الاعلان.. ده كان شعوري الشخصي اتجاه الحملة وانا بمضيها من سنتين عشان كده كان واجب عليا التوضيح للجميع وللي مش واصلاله الصورة بكل احترام.. وشكرًا لكل اللي ردوا عني وهما مغمضين حقيقي انتوا نعمة كبيرة من ربنا الف شكر ورمضان كريم على الجميع.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

لديك مانع اعلانات فضلآ قم بتعطيله لتستطيع استخدام موقعنا